söndag 14 juni 2015

Trädgårdsvisning!

Hej!
Idag har jag varit på trädgårdsvisning på Stenbocksgatan, Ulricehamn!

Visst är det ett spännande hus! Det har en gång varit en kyrka.
Kanske känner ni igen det från "Bygglov" i vintras?

Baksidan ser man inte utifrån, från något håll så jag var väldigt nyfiken
på vad som dolde sig där...

Och inte blev man besviken!

Har ni sett en så söt balkong!

Ett växthus byggt av gamla fönster "to die for"!!!

Ja, man ville bara ha...

I denna trädgård var det HUR mycket fint som helst!

Av gammalt tegel hade de byggt supersnygga odlingsbäddar!

Och vad är detta?? Jo - ett hönshus!!:)
Snyggare kan väl inte hönorna bo?

En jättelik damm fanns vid uthuset!

Här går hönorna och pickar, mitt i sta´n!

Små härliga sittplatser här och där.

I det fina uthuset fanns det en liten finloppis.

Jag måste säga att av alla trädgårdsvisningar jag varit på var detta
den finaste trädgården jag sett!
Pernilla har ett oerhört sinne för detaljer och det var
helt underbart, precis överallt!

Kram Anna

3 kommentarer:

Sofia sa...

Ja, hjälp så fint!!!! älskar balkongen och hönshuset....
ja allt faktiskt! =)
Kram Sofia

Änglarum sa...

Hej Anna! wov en del har verkligen förmågan att få till allt som kommer i deras väg :)
5 arbetsdagar sedan semester!!käns både härligt o overkligt på samma gång <kram Jessica

Anonym sa...

Jag säger bara det, vilken underbar trädgård!
Kram Birgitta