söndag 28 juni 2015

En tur i trädgården

Hej!
Ja, här bloggas det inte flitigt direkt...
Jag håller på med höst/vinternyheter och broschyr till det som ska skickas ut till alla kunder.
Roligt! Det mesta är på plats så jag ska kunna ta lite semester med gott samvete också så småningom!
Jag tänkte ta er på en liten tur i trädgården.
Framför entrén gjorde jag en gång och en perennrabatt för sådär en 6 år sedan.
Nu har det vuxit sig riktigt tätt och det gillar jag!
Det är fint när det vräker upp i mängd, och även praktiskt för det blir inte så mycket ogräs.
Bakom "uterummet" växer en rhododendron.
Vid uterummet växer humlen som en vägg.
På sidan av huset blommar det nu vackert med akleja och gul vallmo.
En liten smultronkulle mitt i gräsmattan.
En fin blodlönn, men på baksidan av trädet har det dött massa grenar...
Plötsligt får naturen ett ryck. En akleja bestämmer sig för att "där vill jag bo".
Jag brukar låta dem hållas de där rymlingarna:)
På baksidan finns en rund rabatt som blommar med det ena och det andra från tidig vår.
I mitten står en formklippt (nåja...) bok.
I trädgårdslanden växer det ätbart.
Potatis, dill, bönor, ärtor, blomkål, lök m.m.
I växthuset odlar jag tomater, örter, chili och paprika.
Finast just nu är Veronican...
...den dubbla aklejan...
...och den lilla söta Nävan.
Snart kommer pion-rabatten med all sin prakt, men den återkommer jag till då.
Utmed ena sidan löper en lång rabatt med taklök och vackra stenar.
Idag är det fint väder(!), så jag tror ska ge mig ut och formklippa den där boken!
 
Kram Anna


1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt med en promenad i din trädgård, så fint du har... kul att få lite nya tips.
Kram Birgitta