fredag 22 maj 2015

Renoveringen

Hej!
Ja, vart försvann jag??
Jo, jag har haft allvarliga skrivarproblem i den värsta tänkbara order-rush.
Till slut är det ordning på garantier, reservdelar och nya skrivare. Tror jag.
I alla fall är jag äntligen hyfsat ikapp nu.
Har medvetet inte gett mig ut på kundbesök eftersom jag bara blir stressad av att inte kunna leverera pga skrivar-stoppet... Men snart ska jag ut en sväng igen!

Tänkte visa vad det blev av de båda renoveringsrummen idag.
Dottern Claras gamla rum:
Hon var trångbodd och spanade på rummet intill...

Jag förstår det.

I Claras gamla rum blev det vitmålade väggar och slipat golv.
 Ett rum som används som bibliotek/extra TV, ja hittills inte så mycket själ,
men det ska upp lite tavlor på väggarna.

Golvet var vitmålat och i riktigt uselt skick!!

Så här vackert blev det efter slipning, vitlasyr och supermatt lack!
Tänk att det golvet har legat där i 103 år, visst är det häftigt!

Och så lite före-bilder på Claras nya rum.

Enda länken i huset som påminde om vårt gamla hus... Indiskt färgstarkt.

Nu blev det HELT annorlunda! Knappt man tror det är samma rum!:)

På ena väggen/vinkeln en rosentapet. I övrigt har jag målat vitt.
Min vackra Imperial-säng fick komma ner från garagets övervåning!
Det gladde mig så mycket att hon ville ha den!

"Egen" dörr ut till balkong - inte illa det!:)
Vi ska sätta upp vita spetsgardiner i fönstren.

Rummet är i princip dubbelt så stort som hennes förra
så hon är väldigt nöjd, minst sagt:)

Ett gammalt skåp jag hade stående fick komma fram och bli kalkfärgsmålat.
Ett beslag fattas vart man nu ska få tag i det...
Även här fattas lite på väggarna, men hon vill nog "bo in sig" lite först och det är bra!
Inga spikar i onödan i nymålade väggar!

Ha en härlig helg!

Kram Anna
 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det blev, där kommer hon att trivas... som du säger, man kan inte se att det är samma rum.
Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Underbart fint tjejrum Anna och vilket fint bord du har målat med kalkfärg.
Sköt om dig
Kram Agneta

Hanna sa...

Ha en fin kväll
Hanna