söndag 22 mars 2015

När kommer han att märka..?

Hej!
Jag är lite tråkig med att göra om...
Jag ställer saker där jag tycker och sedan står de där år efter år...

Nu fick jag ett ryck.
Ovanför en skänk i matrummet hängde florabilder.

Ja, det funkar väl, men de var så urblekta efter att ha hängt där i snart 8 år.

Så nu gjorde jag en hyllning till vårt älskade Mölle med svartvita gamla bilder!

Jag tyckte det blev fint!

En vy över Mölle från förr.

Mölle kallades "syndens näste" på den tiden. Det var för att de tillät män och kvinnor att bada tillsammans. Som ni ser var ju baddräkterna inte så väldigt avslöjande:)
Nu är bara frågan när min käre sambo ska upptäcka dessa tavel-byten?!
De har nu hängt uppe i 3 dygn och han har passerat dem åtskilliga gånger!
Sitter t.o.m vänd mot dem varenda gång vi äter!!!

Claras rum växer sakta men säkert fram.
Nu är den vackra rosentapeten uppe på de väggar där den ska sitta.
DEN förändringen märker han - för den gör han ju själv:)

Kram Anna


6 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Jag känner igen mig med detta att inte göra om hela tiden. Jag plockar runt lite med mina mindre saker och prylar men det blir inte så mycket ommöblering då jag tycker att vi fått till det så bra som det kan bli med våra möbler. När jag var yngre möblerade jag om hela tiden men nu är jag mer nöjd.
De små sakerna är ju också lättare att flytta på och även flytta tillbaka när man tröttnat förstås;-).
Kul att se att du gillar vintage- färgen i förra inlägget, har tänkt att prova den nästa gång jag är i målartagen.
Allt gott!
Ann

Loppisälskare sa...

Blev nytt o fräscht med nya bilder i svart/vitt. Det där med att mannen inte ser känner jag igen. Som när man fixat håret med både ny frisyr o färg..va då?...har du bytt gardiner?
Ha en fin vecka!
Kram / RosMarie

Fröken Tindra sa...

Ja du, ibland tar det ett tag... De är lite roliga de där karlarna. Men fint blev det!
Och vad fint med rostapeten i dotterns rum!
Kram!

Gamla Posthuset sa...

Va fint det blev med svartvita bilder!

Önskar dig en fin onsdag!

Kramen/Ina

Fröken Tindra sa...

Har han sett något än? =0)
Kram!

Sofia sa...

Ja, se karlar.. ;)
Jätte fint blev det, tycker jag.
Kramis Sofia