fredag 21 december 2012

Skatter, tips, smakråd och sorg.

Hej!
Jag är dålig på att både blogga och läsa i bloggar just nu, men sån´t är livet ibland...Man hinner inte.
Jag fick en SKATT på posten av fina Eva Agnes - hon som hjälper mig med en del underbara designer!
Härliga gamla kort hon hittat i en antikaffär och köpt till mig! Så vackra, så vackra!
 
Svärmor har gett mig en annan skatt hon hittade på loppis! Denna underbara gamla kudde i vitbroderi!
 
Fantastiska broderier i hörnen...
 
...handvirkad spets...Ja, där träffade hon rätt svärmor!!
 
Så en liten fråga...Man har en avocado som man tycker känns bra utvändigt...
 
...så öppnar man den och den ser ut så här...Hur många gånger har inte det hänt?? FINNS det något knep på hur man ska veta om de är bra inuti? Detta ständiga avocadolotteri börjar bli väldigt irriterande...Tips mottages tacksamt!!
 
Jag jobbar på som besatt med vårnyheter nu. Smygvisar en för jag behöver hjälp med vad denna kortmodell ska heta! Handgjort papper med blommor i. En remsa av ett gammalt bibelblad. En vintagebild tryckt på handgjort papper som dekor. Namnförslag någon??
 
I veckan var det begravning:( Min fina moster Siws man Bosse dog den 30 november 80 år gammal. Han har funnits i hela mitt liv. Han fattas mig och det gör ont! Han hade KOL och var dålig i många år, men höll alltid humöret och humorn uppe in i det sista! De hade veckan innan flyttat till ny lägenhet.
 
Jag gjorde dessa 2 sorgbuketter. Dammade av mina gamla blomsterkunskaper från ungdomens tid då jag jobbade i blomsteraffär. Den vita var från min mamma & pappa. Den i rött/lime är från mig och mina båda systrar med familjer.
Så gjorde jag begravningsprogrammen på mitt handgjorda papper. Det kändes bra att kunna bidraga med något jag gjort från hjärtat. Känns även bra att jag samma dag han dog var med honom på banken och hjälpte till med några ärenden.
Saknaden är stor och jag vill fortfarande inte tro det är sant. Vi stod varandra nära.
Kram Anna

10 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Anna,
Ja usch så är livet. Du har gjort fantastiska buketter och ett vackert program. Fina gamla saker harvdu fått också.
Namnet på de nya korten kanske kan vara " Flowers from the bible" :0)
Kram vännen

Nyanser av vitt sa...

Glömde Avocadon...mitt trick är att alltid köpa de förpackade i två-pack. Dyrare ja men de är alltid perfekta.
Kram igen

Rosa i huset i vitt sa...

Fina skatter ...önskar dig en riktigt God Jul
kram Rosa

Maj sa...

Fint inlägg om din kära vän/släkting.....
Betr Avacado vet jag inte hur man ska göra men jag har hört att man ska klämma försiktigt i "båda ändar" och de ska inte vara mjuka....men jag har slutat att köpa A när vi ska har gäster för det är för osäkert med kvaliteten.
GOD JUL önskar jag dig //M

Camillas vita villa sa...

Hej Anna.
Vad fina buketter och kort du gjort, förstår att det är jobbigt, men det måste kännas skönt för dig att du fanns där för honom den sista dagen. Hoppas nu att ni får en lugn och mysig jul.
Kram Camilla
Ps Du ska trycka lite lätt på och runt "toppen" på avokadon, är den mjuk så är den ok, lärde mig det när jag jobbade i frukten på HP.

Sofia sa...

Åh, vad fint du har gjort buketterna! Och så fina presenter du fått!
Önskar dig och familjen en härlig jul!
Kram Sofia

Änglarum sa...

Hej Anna! Vackra sorg buketter du gjort o fina begravnings kort. Saknad efter en älskad person är alltid smärtsam/ önskar dig en fin Jul tillsammans med din familj... Kram Jessica

Anonym sa...

Önskar dig en underbar julhelg!
Kram Birgitta

Meta sa...

vad duktig du är på att pyssla med ditt och datt. önskar dig en god fortsättning på det gamla och Ett Gott Nytt År
kram meta

anna sa...

Jag har hört tvärtom, när avokadon är mjuk i båda ändar så är den lagom mogen.