onsdag 23 maj 2012

Kalv-släpp

Hej!
Jag är dålig på att blogga nu känner jag, men inte så mycket tid finns...
Ville berätta om i lördags! Då gick vi ut på picnick i en blåsippsbacke i Marbäck som är så vacker! Vi var förstås för sena för att se några blåsippor...Men på vägen hem fick vi se en bonde som kört dit en kärra med brölande kalvar i hagen!  Jag som ALLTID velat se ett ko-släpp!!
 
Vi stannade förstås, för att bevittna skådespelet. De trevande första...
 
...följdes av alla ut på en gång!
 
Nyfikna, förvånade, sprattliga. Bonden kallade dem kalvar, de var 1 år.
 
Samlade i en sprittande flock sprang de iväg över åkern och det var så roligt att se! Tänk att ha stått hela långa vintern i en ladugård och komma ut i frihet och denna bedövande grönska!
Lite som man själv kan känna efter den långa vintern och får se grönskan igen!
Ljuva, varma efterlängtade vår - välkommen!!!
Kram Anna

4 kommentarer:

Sofia sa...

Ja du, det måste vara en härlig känsla att komma ut efter långa vintern!
Ha det gott i vårvärmen!
Kram Sofia

Anonym sa...

Åh vad härligt med kosläpp. Tänker alltid på kosläpp när man är på loppis precis när snörena faller och alla tanter och gubbar, unga och gamla springer mot fynden;) Ja det är en härlig syn;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram

www.InWhite4You.se sa...

Oh vad häftigt det verkar. Tack vare din bilder fick vi andra se det.
Kram Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag skulle också vilja hoppa och dansa nu i det fina vädret. kanske ska gå ut och ta mig en svängom...:)
Kram
Marie