lördag 12 maj 2012

Jag gjorde det!!!

Hej!
Jag kan stolt meddela att jag nyss joggat EN MIL!! Trodde jag aldrig att jag skulle kunna, men det kunde jag!:) Ville bara veta om det gick kände jag. Visst - det var ingen lysande tid, men bara vetskapen att jag KAN gör mig glad!
I trädgården har vi ett lustigt träd. Har aldrig sett ett sådant och vet inte vad det heter. Nu kommer löven så smått.

 På vintern ser det ut så här. Tycker det är lite fascinerande!
Någon som vet vad det heter kanske?
Kram Anna

14 kommentarer:

Eva Agnes sa...

På håll ser det ut som ett lärkträd. Men på nära håll har den ju inga barr.
Bladen ser ut som en bok av något slag.
Det är nog väldigt gammalt. skulle jag trp.
Kramar Eva

Fröken Tindra sa...

Vad duktig du var! En mil! Jag var glad som sprang ca. 3 km härom dagen så jag har en bit kvar. Men jag kanske orkade längre? ;0)
Vilket träd! Undrar vad det kan vara?
Kram!

Torpliv sa...

Heja dig! Måste vara en underbar känsla att ha lyckats med en hel mil!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med trädet, men så roligt att ha något annorlunda i trädgården, vilken härlig stam det har! Gissar att det har några år på nacken.
Hoppas du får en fin dag i solen! Kram Petra

Anonym sa...

Vad duktig du är! Varje vår försöker jag komma ut mer och springa lite och milen är ju ett mål.... Kram!

Rosa i huset i vitt sa...

Vilket häftigt träd...har aldrig sett något sådant.

Kram Rosa

Margot sa...

Tyvärr vet jag inte så mycket om träd så jag kan inte hjälpa dig! Stammen ser häftig ut, trädet är säkert gammalt! Hoppas någon kan hjälpa dig!
Ha en fin söndagkväll!
Kram Margot

Margot sa...

Hej igen! Jag vet en som är duktig på träd och kanske kan hjälpa dig,gå in på hennes blogg och kolla med henne:)
http://blomsterbo.blogspot.se/
Lycka till!
Kram

ullis sa...

Hej!
Jag tror att det är en turkisk trädhassel; Corylus colurna
det är lite svårt att se men googla på det och jämför med ditt träd!
Ha en trevlig vecka!
Kram Ullis
PS Duktig du som sprang så långt!!!

ullis sa...

Nytt förslag...
korkalm?
Har en turkisk trädhassel och mitt träd påminner faktiskt om ditt fast det inte är lika stort och välvuxet...
har samma bark, mitt har dock inte heller fått några nötter...
hoppas att du får svar nån gång på vad det är för spännande du har!/Ullis

Flickorna i Mellby sa...

STORT GRATTIS till milen!
Härlig känsla att ha uppnått ett mål!
Jag förpassar frågan om trädet till Annika och hennes T. De är duktiga på allt som har med trädgård att göra.
Kram, Ann

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så duktig du är! En hel mil... ja det var längesen jag sprang så långt, ujujuj
Kram
Marie

Camillas vita villa sa...

Hej!
Vad duktig du är, visst är det en fantastisk skön känsla både att orka springa och att få njuta efterråt.
Trädet är häftigt, mina tankar gick först till lärk och sedan till någon slags hassel, men jag vet inte.
Kram Camilla

mamsegumman sa...

Jag har sett detta trädet på Botaniska trädgården i Göteborg, kommer tyvärr inte ihåg vad det heter. Men det var väldigt häftigt för barken var väldigt speciellt.

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej Ann!
Jag har låtit min T kolla på bilderna på trädet och han tror efter vad han kan se, att det är en Korkalm.
Hoppas den isåfall klara sig undan almsjukan. Rikitigt häftigt träd!
Grattis också till din bloggbutik. Den kommer du lyckas med. Jättefin!
Kram Annika