onsdag 30 maj 2012

För 5 år sedan...

Hej!
För 5 år sedan ställde sambon ultimatum. Jag tog för stort utrymme med min firma i vårt förra hus. Jag fick två val: 1.Hyra en lokal till firman 2.Vi skulle köpa större hus. Även om jag verkligen trivdes i vårt förra hus var valet enkelt - jag ville fortsätta ha firman hemma i huset! Så vi gick på husjakt.
Några visningar senare dök "Villa Nord" upp!
 
Ett hus byggt 1916 med massor av utrymme!
 
Det var precis i den ljuva årstid det är nu...
 
En massiv syrenhäck runt hela huset blommade.
 
Invid huset blommade liljekonvalj.
Dofterna möttes, solen lyste och det kändes magiskt! När vi kom in i huset visste vi - det var här vi ville bo!
Kram Anna

10 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Huset ser så fint ut, så jag förstår att ni ville bo där :)
bra om det finns utrymme också. Det går alltid åt...
Kram
Marie

Härliga Livet sa...

Jätte fint hus ni bor. Förstår att ni fastnade för det. Ja det där med utrymmen ...Hmmmm det går alltid åt.
Ha det så bra.
kram Pernilla

Camillas vita villa sa...

Hej!
Visst är erat hus helt fantastiskt fint och läget är heller inte fel.
Ha det sååå bra.
Kram Camilla

Anonym sa...

Det förstår jag att ni ville bo där, det ser underbart ut.

Kram Birgitta

Lilla Källängen sa...

Åh så fint ni bor! Är nog svårt att inte fastna för det, äldre hus är det något speciellt med.
Ha en fin kväll
Kram Anneli

Anette sa...

Förstår att de va ett lätt val när ni såg huset,jättefint.
Hoppas du har sol hos dej;)här är grått och trist lite regnstänk.
Kramen Anette

Anonym sa...

Ni har ett helt ljuvligt hus. Det är verkligen ett drömhus;)

Önskar dig en härlig jobbdag
Kram

Viola sa...

Samma känsla hade jag för Bossgård :) njut utav försommarens fägring, kram

Nyanser av vitt sa...

Vilken tur att han ställde detta ultimatum så ni fick bo i detta fantastiska hus.
Ska vi byta grejjer med varann :O)?Jag behöver självhäftande etiketter - du ville ha ett läderhalsband med stort hjärta.
Kramis

Änglarum sa...

Erat hus är så fint! i bland stämmer allt på en gång :=) trevlig helg Anna< kram Jessica