torsdag 19 april 2012

Fuerteventura

Hej!
Ursäkta min totala frånvaro! Jag har läst i massa bloggar, men inte kunnat kommentera. Datorproblemen blev allvarligare än jag trott från början...MEN jag hittade 2 snillen!! En som tog bort viruset och en som fixade tillbaka alla mail och mailadresser!! Fast Telia sa att det absolut inte gick....mmhm! Där kunde jag besparats ett dygn av total ångest!! grrr....
 Nu ska jag berätta om vår resa till Fuerteventura! Vi kom hem i tisdags kväll efter en solig och blåsig vecka.
Landskapet var ökenlandskap.
 Ville man ha grönska fick man åka på utflykt. Det gjorde vi en dag, till ett zoo som hette Oasis park.
                    Där var det botaniska trädgårdar och en massa djur. Mycket fin och sevärd park!

                                                       Bouganvillean var överdådig!

                                         Nu får man titta noga...På stenen sitter en liten ekorre!
  I en ravin nära hotellet vid stranden bodde det fullt av ekorrar som var så tama att de gick att mata ur handen! Ur-söta!
                                                 Denna utsikt hade vi från hotell-altanen.
 Vi har aldrig bott på ett så stort hotell-komplex! Allt på bilden hör till samma hotell! Jättefint var det! Men  tyvärr var all-inclusive-buffén inget att ha...De som brukar vara så bra!
 Atlanten och den enormt långa stranden. Oändlig och med sand så len att det kändes som att gå i varmt mjöl! 
Men bada...näe...inte jag. Jag är lite sjåpig för kallt vatten... Övriga i familjen fegade dock inte ur som jag.
Jag ser att blogspot ändrats sedan jag åkte, men det verkar funka detta också!
Kram Anna

9 kommentarer:

Maria sa...

Finns inget värre än när det strular. Och vilken sagolik resa :)
Må så gott från Maria ♥

Änglarum sa...

Härliga bilder!skönt att data strulet ordnade sig ;=0 trevlig helg!kram Jessica

Anette sa...

Välkommen hem ;)
Badkruka de är jag också hi hi ska ju vara varmt och skönt om man ska bada hi hi
Skönt att datorn är okej igen ;)
Jag köpte en ny idag Hmm jobbigt att lära sig nytt igen...hade ju vista och nu heter de windows 7 ja ja de går väl framåt :)
Ha en fin kväll.
Kramen Anette

Flickorna i Mellby sa...

Välkommen hem och tack för den fina rundturen! Ser jättehärligt ut!
Sååå skönt att det har ordnat sig med datorstrulet till slut.
Ha ett skönt veckoslut!
Kram, Ann

Chokladvillan 1910 sa...

välkommen hem ! Ser härligt ut med lite värme ! ;) Vilka hemska dataproblem du har haft...inte kul alls!
Hoppas att allt är ioedning nu. Ha en superhärlig fredag !
Kram Anki

katha´s kortmakeri sa...

Välkommen tillbaka i dubbel bemärkelse. Låter mest som en toppen tid.
Ha de nu gott!
Kram Katha

Anonym sa...

Låter som en ljuvlig semester bortsett från buffén då. Men härlig sandstrand och ljuvligt vatten... Här hemma har april visat sig på sin bästa sida och gett oss rejält aprilväder... Så hade nog hellre varit på en varm sandstrand som ni...

Önskar dig en härlig dag och skönt att datorproblemen verkar vara lösta
Kramar

Camillas vita villa sa...

Hej!
Det ser ut som ni har haft det riktigt bra, vilka fina bilder. Nu längtar jag också verkligen efter lite sol och värme. Jag måste läsa Boråstidningen, vi hade den en period men nu är det slut med det.
Kram på dig!
Camilla

Butik Älva sa...

Ja! Välkomna hem!
Och nu kommer frågan...vad tyckte du nu då?? Om Fuerteventura??
Jag ville ju inte säga något INNAN ni åkte, men vi gillade det inte alls. Jo, värmen & solen såklart!
Och underbara stranden vid Jandi eller vad 17 det hette.
Men ökenlandskapet...nä, samma över, överallt. Dessutom var där helt dött. Knappt nå´t folk i sta´n eller på restaurangerna...
Oxå blev sambon magdålig (rejält) och låg pall på hotellrummet (med värsta obekväma sängen) i 2½ dag! Då var det lagom kul att va helt utlämnad i en sådan öken... ;o)
Jaja. Vi blev bruna och fina i alla fall!
VÄLKOMMEN HEM!