torsdag 19 januari 2012

Frågor och svar

Hej!

När man får utmaningar med frågor och svar tycker jag det är lite roligt! Så jag antar utmaningen från Torpliv...:)

1. VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?

Då var jag höggravid med äldsta dottern Clara och jobbade i golvbutik,

2. VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN?

Jag sade upp mig från golvbutiken för att satsa på min egen firma Annas idéer på heltid!

3. FEM SNACKS DU GILLAR?

Ostbågar, Dajm , Pistageglass, Chips, choklad (men jag har antagit en utmaning om sockerfri januari och har hittills lyckats utmärkt!)

4. FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL? Det är många!

5. FEM SAKER DU SKULLE VILJA GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?Bjuda familjen på lyxresa, satsa mycket på huset. Låta bygga ett stort växthus av gamla fönster... Köpa en havskajak till min sambo. Köpa ett sommarhus utomlands.

6. FEM DÅLIGA VANOR?

Sover för lite...Men det är så svårt att lägga sig när man fortfarande är pigg! Har svårt att ha ordning på mitt kontor...Påbörjar alltid för många projekt på samma gång... Dåligt morgonhumör innan frukost...Kan aldrig någonsin bara ta det lugnt och sitta still!! Måste alltid ha något för händerna annars blir jag tokig! Önskar jag kunde stanna upp och bara slappa någon gång...

7. FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?

Jobba -jag älskar mitt jobb!! Pyssla! Kundbesök! Renovera! Kolla på bra film!

8. FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?

Jeans, beige eller grå kläder (försvinner i de färgerna) plisserad kjol, stilettklackar (snyggt, men det GÅR ju inte att gå i!) "One-piece" som det tydligen heter - never!!

9. FEM FAVORITSAKER?

Datorn, mina indiska tunikor, min pysselkorg, CD-samlingen, huset

10. TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN UTMANINGEN:

Där är jag lite bekväm och lämnar det till den som ser och vill...

Kram Anna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att läsa lite mer om dig;) Även vi har fått utmaningen och vi ska försöka att klura ihop ett svar på frågorna;)

Duktig att du snart varit sockerfri i en månad,,, bra gjort;)

Änglarum sa...

Halloj! nähä ingen jeans tjej där inte ;)) det är däremot jag ;) rolig läsning! jag har oxå fått utmaningen snickrar fortfarande ;)så får jag se.. Ha en fin dag! kram kram Jessica

Malin sa...

Roligt att läsa! Brukar få dessa uppmaningar på mejlen och det är alltid roligt att få tillbaka svaren. Ha en bra dag!

Maria sa...

Kul att läsa lite mera om dig :) Bra med sockerfritt ett tag. Man vänjer sig även vid detta. Kram Maria

Lisa sa...

Hej ..Jaha det var ju hur kul som helst att få lite mera kunskap om dig, hahhaa. Härligt. Vilket bra beslut att säga upp dig annars hade vi inte fått alla dina underbara saker...

Kram Lisa

Betongglädje sa...

Har sedan innan antagit utmaningen från Katha. Håller med dej att det är kul att tänka till lite och svara på frågor!
Kul läsning!
KRAM

Torpliv sa...

Hej Anna! Så roligt att du ville anta utmaningen och kul att få läsa lite om dig! Har inte heller förstått det där med one-piece, fast ibland tycker jag att det räcker att titta tillbaka några år, så undrar man hur man kunde ha på sig..ja, du vet.. Man vet aldrig.. =)=) Ha en underbar helg! Kram Petra

Fru Lagom sa...

ja, va roligt! jag ska svara på frågorna, men jag sparar dem tills imorgon ;)sånt här är ju så roligt. roligt att göra och roligt att läsa =)

ha det fint!

/kräm