onsdag 10 augusti 2011

Djurmotiv på gång, saft och mördarsniglar...

Hej!

Ja, det var en lite av varje-rubrik det!:)

Håller på med höstens nyheter och där kommer jag bl.a släppa en serie djurmotiv tryckta på mitt handgjorda papper! Många kunder har frågat efter det!

Lite hundar, katter, hästar och kossor blir det!
Annars är det en låååång väntan nu...Väntar hem prover på nyheter. Innan jag fått prover (och kunnat ta kort på dem) kan jag inte trycka varken höstbroschyr eller mässbroschyr...Höstbroschyren skulle ut NU, och mässan är nästa helg...Stressen börjar komma, men jag är maktlös!

Så jag och döttrarna har bl.a gjort en av världens lättaste (och godaste) safter under tiden:
Röda vinbär/citronsaft

Många burkar blev det på följande recept:

3 L röda vinbär

3 citroner i tunna skivor

Koka 3 L vatten och häll över.

Låt stå 1 dygn.

Sila och rör i 3 kg socker

Svårare än så var inte det!

J-a mördarsniglar!!! Titta vad de har gjort!! Sådde 3 löpmeter Romansallad i våras och detta är det enda som är kvar...Allt är uppätet! Romansallad är annars så bra! Den blir inte besk i slutet av säsongen som annan sallad blir!

Kram Anna

4 kommentarer:

Lisa sa...

Hej gumman lilla..Men ta de nu lugnt inte stressa inte. Du hinner ska du se. Så fint med djurbilder, gulligt så. Tack för receptet på saften lät enkelt och gott. Ha de nu så gott ..

Kram Lisa

Cajsas Faster sa...

Oj vad du har legat i! Helsingör gillar jag också, så mysigt och gott med lite vin hemma..

Och god saft, samma recept som jag använder till rabarber:) Gott!

Och en tävling, jag vill vara med.. Nu ska jag länka.

Kram marie

Ps! Din rosa blomsterprakt är enorm!

Viola sa...

Du är flitig Du :) öåter spännande med djurbilderna...när trycker du upp kraftkarlen på isskrapan, jag säljer ju skrapor flera gångne i veckan trots sommar :) ha en fin helg, kram

Viola sa...

Du är flitig Du :) öåter spännande med djurbilderna...när trycker du upp kraftkarlen på isskrapan, jag säljer ju skrapor flera gångne i veckan trots sommar :) ha en fin helg, kram