tisdag 26 juli 2011

Uterummet före/efter och nyhet på gång m.m...

Hej!

Idag tänkte jag visa vårt ohyggligt fula uterum som stod i trädgården på Villa Nord när vi flyttade hit! Ett riktigt 70-talsbygge som inte stämde alls till huset som byggdes 1914. Vi funderade första året riva/eller bygga om...?

När vi bott in oss i huset insåg vi att både läge och storlek var optimalt.
Förra sommaren spikade sambon på liggande råspont på de glesa brädsidorna, och jag målade vitt med linoljefärg. Två gamla fönster sattes även in längst bak.

I år spolade sambon av de danska sjöstensplattorna från mossan. Jag hade velat vända även dem, men när jag såg vilket jobb det var sa jag att vi kan vänta till nästa år...

Här är de 2 gamla fönstren.

Humlen växer fint och lindar sig runt en jättefin "lyktstolpe"

Lite finlir fattas ännu, men jag tycker det blev STOR skillnad från hur det var från början!


Nu har jag fått hem en av varje av små bedårande magneter som kommer till höstens nyheter! Jag är jättenöjd!


Det drar ihop sig till den stora hantverksmässan i Båstad som är i helgen! Imorgon packar jag bilen och åker på torsdag morgon. Ska besöka 3 kunder på vägen ner, sedan packa upp allt jag ska sälja. I årets mässtidning finns en artikel om mig! Man får scrolla ner en bra bit i texten och leta efter en rubrik som är "Hon har huvudet fullt av idéer"


Så....nu måste jag jobba på ordentligt för att få allt klart!

Kram Anna

9 kommentarer:

Anette sa...

Wow vilka fina magneter ,blir till att beställa igen då hi hi
Pris??
Lycka till nere i Båstad :)
Ha de så bäst .
Kramar Anette

flenmark sa...

Oj, de var ju helt fantastiskt söta!!! Kommer definitivt bli stor succe´!

Märta sa...

Vilket lyft inte kan man tro att det är samma uterum! Blev så snyggt! Stenen ni har lagt i gången är det vanliga dansk sjösten som ni har vänt på? Har funderingar på min gång, vore kanske en bra sak att använda de jag redan har.
Ha det gott!
Märta

Cajsas Faster sa...

Lycka till på Mässan. Det kommer gå jättebra ska du se. Dina saker är fina och jag har sett dem i alla möjliga affärer i olika städer:) Grattis!

Uteplatsen ser jättefin ut! Stor skillnad!

Ha det bra . Kram Marie

Lavendel o Lantliv sa...

Lycka till i Båstad dina fina grejer säljer sig själv. Kram Eva-Lena

Märta sa...

Jag tackar för ditt snabba svar! Ska visa mannen och se vad det kan bli till slut.
Jag upptäckte nu att jag har köpt kort utav dig i någon butik häromkring, möjligen hos Sockerklaras.
Ha en bra dag och lycka till på mässan!
Märta

Lisa sa...

Kan inte ens tro att det är samma uthus ju. Blev ljuvligt fin. Dina magneter blir såklart ett måste framöver. Ha de gott i Båstad och du kommer sälja massor hjärtat. Har ju så fina saker...

Kram Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad fina magneter.Vad tar du för dom?Lycka till nere i Båstad.Ha det gött.Kram Rita ♥

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så vackert ert uterum har blivit, vilken skillnad, en shabby chic-dröm! Nu har du sått ett litet frö om ett nytt projekt här hemma hos oss... =)

Kram kram <3