fredag 18 mars 2011

husbilder

Hej!
Här vaknar man och ser att det har kommit 16 cm snö...Det var väl onödigt!! Hade tänkt sticka ut på en joggingtur på morgonen, men det blev poweryoga inne istället.
Denna f.m har jag roat mig med att ta lite nya bilder i huset som ska in på hemsidan. Vi har ju renoverat en del i huset även om det var länge sedan nu, men det har inte blivit av att byta bilderna som ligger under "Om mig"
Trappan slipade jag och vitoljade när vi flyttade hit, men det är även bytt tapet och ledstång. Det som satt innan som räcke, var en bred furuplanka som var vitmålad. Inte så snyggt direkt... Denna ledstång special-beställde jag så den skulle följa trappans form, inte så dyrt som man kunde tro! I den nedre och övre hallen samt verandan är det gamla grangolvet slipat och vitlaserat med matt-lack. Då får golvet en vitskurat utseende, men har lackens egenskaper vad det gäller att hålla rent!
Här är den nedre hallen. Längst bort skymtar den lilla toaletten som SKRIKER efter renovering!
Nedre hallen från andra hållet där den leder ut mot verandan. Svårt att få bra ljus på bilden. Digitalkameran åkte i golvet, så jag var tvungen att köpa en ny som jag inte riktigt "känner" än...
Här är vårat gästrum/träningsrum/bibliotek eller vad vi nu ska kalla det...
Ett kontrastrum mot allt det ljusa. För någon månad sedan målade jag väggarna där. Golvet behöver också slipas och vitlaseras (eller kanske mörk-betsas??) Gulnat grangolv är inget jag hoppar jämfota av glädje över direkt...Det får bli framöver.
Här vill man ju sitta med en bra bok och ett glas vin! Gör jag det då? ALDRIG...!
Det finns ju lite böcker att välja på om andan skulle falla på...:)
Utanför detta rum finns en balkong som vi heller aldrig är på.
Vi har flera bra uteplatser och då faller denna i glömska.
Man kanske skulle ta tag i den till sommaren och göra det lite välkomnande där.
Kram Anna

Inga kommentarer: