torsdag 10 februari 2011

kontor före och efter

Hej!
För ett tag sedan gjorde jag om mitt kontor, så idag blir det lite före och efter-bilder!
Här sitter jag ju många timmar om dagen, och innan var det lite mörkt...

När vi flyttade hit var det dessa gula väggar, och jag körde på med massa indiskt till det.
Nu har jag målat väggarna vita, gjort draperier för öppna hyllor och satt upp spetsgardiner. Lite ljusare och trevligare blev det allt!

Skrivbordet bara älskar jag! Ett gammalt fint med läderinfällning som jag fick av pappa. I sin ungdom jobbade han på Järnia och de skulle modernisera och slänga ut alla gamla skrivbord. Han fick ta något om han ville, och tog 3 st, men detta var det finaste!
Det stora bruna skåpet köpte jag på en auktion en gång för 50:-, men det är jag lite trött på. Tror inte det hjälper att måla vitt, för det är så rakt och trist...Det får stå tills jag hittar något bättre, det sväljer mycket i alla fall!

Bakom ryggen på mig är mitt papperslager i alla dessa omtapetserade lådor. Många tusen papper ligger här i lådorna!


Egentligen är det en sak kvar att göra i kontoret, men det är SÅ motigt för då behöver jag tömma hela rummet...Jag skulle vilja ta fram det gamla trägolvet och vitlasera det även här... Det ligger ett laminatgolv, och det är världens hemskaste material! Så iiiiiskallt om fötterna att jag har en fårfäll under skrivbordet, men inte ens det hjälper... Och jag vet ju att det ligger ett fint gammalt grangolv här under!

Kram Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Jag ser att du har en del citat/texter av kända författare på dina verk som du säljer och undrar egentligen bara hur det ser ut med upphovsrättslagen när man trycker upp texter av t ex Ferlin?

Anna sa...

Hej!
Det kan vara en liten djungel det där med upphovsrätter.
Man får använda texter så länge man hänvisar till den som skrivit texterna. "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet."[4]

Kram Anna